Atei, cenuşi, jetoane …

Primit-am în dar, cei ce umblăm după Focuri în noapte, de la bunul domn Mircea Platon, o carte tradusă de domnia sa, Thomas Ernest Hulme, Opere filosofice şi poetice (dar din dar…).
Din nota asupra ediţiei nu am avut cum să nu reţin “Am citit undeva despre un filosof care le spunea celor care se declarau atei că, sigur, atei, atei, dar ce fel de atei: catolici, evrei, protestanţi, musulmani? Mi-am amintit de această anecdotă încercând să traduc tăcerile englezeşti ale lui T.E. Hulme.” iar din carte, începută flămând şi apoi, activând necesare frâne mentale, “cetită” pe îndelete, un gând de demult:

< Coperţile cărţii sunt responsabile pentru multe erori. Ele stabilesc o limită în jurul unui anumit grupaj convenabil de idei când de fapt nu există limite. >

2 thoughts on “Atei, cenuşi, jetoane …

  1. Iti multumesc pentru semnalare. Ma bucur de fiecare data cand cineva se apleaca asupra lui Hulme.
    Editia tiparita e usor mai slefuita decat acest pdf, dar a aparut intr-un tiraj de 300 de exemplare. Nici nu stiu daca se mai gaseste. As vrea, candva, intr-un alt context cultural, sa scot o a doua editie, revizuita pe ici si pe colo. Deocamdata insa, o “distribui” pe asta.

Comments are closed.