“Când călare, când pe cal”

Dincolo mult de prima privire poate neatentă, poate confuză, aceste desene esenţializează o lume împărţită, neghiob şi bolnăvicios, în dreapta, centru şi stânga, într-o continuă negare a ceea ceea ce a afirmat până mai ieri şi afirmănd ceea ce a neagat până alăltăieri …
Nu reţin (şi nu găsesc) cărui secretar de stat american îi este atribuită confesiunea, de acum câţiva ani, făcută unui ziarist şi-n care acesta insista pe faptul că “realitatea trebuie temperată pentru a fi credibilă”.
Dan Perjovschi nu temperează realitatea, altfel scris, nu se mefiază şi nu cedează tentaţiilor “bastardismului lingvistic” (Lazăr Şăineanu, citit şi citat, cu profund respect, de Constantin Noica) şi o surprinde aşa cum reuşesc, de exemplu, să-i descâlcească sensurile domnii  Alex Cistelecan sau Dan Ungureanu.
Dincolo, poate, de hăhăiala (sursă de inspiraţie expirată, din păcate, avem) iniţială a desenului subliniind situaţia ingrată dar meritată a lui Il Cavaliere, stă, vreau să cred, o referinţă sau o trimitere discretă la o altă treaptă, înspăimântătoare, a istoriei italiene, ce l-a şocat, insuficient totuşi, pe Mircea Eliade şi nu numai, cea referitoare la Benito Amilcare Andrea Mussolini în trei imagini, aici, aici şi aici.
Contextual, nu pot să nu-mi amintesc că mai demult, la un Marius Tucă show, doamna Mona Muscă părerea în legea ei, incurcând şi nu prea foarte două secvenţe:”Noi, oamenii politici, suntem uneori ca acrobaţii de la circ: când călare, când pe cal”.
Scriu că nu prea foarte pentru că, la urma urmei, se impune o ajustare minoră:”Noi, oamenii politici, suntem uneori deseori ca acrobaţii de la circ: când călare, când pe cal”.

Greece protest
Il Cavaliere
 Europe 2011
 Go protest on your blog
 Antidiscriminare 2011

Critic Atac, Anul 2011 văzut de artistul Dan Perjovschi

3 thoughts on ““Când călare, când pe cal”

    • Şi de îndrăznim ne sar orizontalii în cârcă …
      Dar de încercat e musai ca de voie bună, boier dumneavoastră!

  1. Pingback: colţul cu vechituri (6) « Colţu' cu muzică

Comments are closed.